歌詞と解説“LETTER"

LETTER(原曲:レトロスペクティブ京都)作曲:ZUN
アレンジ、作詞:ふっかん

Dear my friend, How is going?

I wrote this letter to you

to let you know that I'm still seekig for

dream we'd shared .now we go on the road we dont share

please don't misunderstand

so I don't mean you betrayed me


you are the one ,irreplacable for me

I remember the days running so hard being with you

now you are still runnning on your road

I know you do your best

please take good care by yourself


remember no matter how far apart, we are friends!

you are the one ,irreslacable for me

I remember the days running so hard being with you

now you are still runnning on your road

i know you do your best

please take goodd care by yourself

so at last, look up at the sky

it never changes when we were runninng together.

now I still have many warries,

but i never give up


please take good care by yourself

【意訳】
親愛なる友へ、 
元気でやってるかい?

君へこの手紙を書いた
俺達がかつて分かち合った、でも今では共有できない夢を
俺は今でも追い続けてるってことを知って欲しくて

誤解しないで欲しい
俺は君が裏切ったとかそんなことを言いたいワケじゃないんだ

君は俺の掛け替えのない一人
今でも覚えている 必死で走った 君と共に過ごした日々を
君は今でも君自身の道を走っている
頑張っているのも俺は知っている
でも、あんま無理するなよ

覚えておいて欲しい
どれだけ離れていても俺達は友達だってことを

最後に 空を見上げてみろよ
一緒になって走ったあの頃と全く変わっていないぜ
俺は今でも悩み事は耐えない
でも諦めたりはしないよ

どうか、元気でな

【解説】
完全にライ○アンドシャ○ウズである種9bFOXの音楽性を物語っている曲ですw
内容は昔の親友に対して手紙を送ったって感じです。

高校時代、一緒にバンドを立ち上げた友人がいて最近連絡とってねーな、と思い書いた歌詞です。

まあ、そんなに現実の自分は夢追ってる感じではないがw
please take good care by yourself は
“どうかご自愛下さい”ってな意味。
要約すると↑みたいな感じになるかな、と。

まあ曲聴いてると歌詞どおりに聴こえないのは俺の発音のまずさかwww

スポンサーサイト

コメントの投稿

非公開コメント

検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR
